© Matúš Kišša | 31. máj 2014 |
Kategória:
Eric Fan je zamestnaný ako vodič v stavebnej spoločnosti. Po práci však vždy sadá pred svoj Mac, aby sa pustil do grafík, ktoré sa úspešne objavujú aj na tričkách. Prečítajte si o zvláštne krásnych ilustráciách vnímavého Kanaďana.
Spájanie toho, čo už bolo, s tým, čo by mohlo byť... to je steampunk – subžáner sci-fi, v ktorom ide o akúsi alternatívnu podobu histórie alebo postapokalyptický svet plný zvláštnych postáv a prístrojov poháňaných výhradne parou. Čo však, ak sa do tohto, už aj tak divného hybridu, zamiešajú ešte aj zvieratá a humor? Stane sa presne to, s čím prichádza Eric Fan a s čím sa preslávil vďaka potlačiam na tričkách.
Eric, známy aj pod pseudonymom Opifan64, hovorí, že je stále objavujúcim dieťaťom, strateným v múzeu, tvoriacim si tam vlastné svety. Vo svojich ilustráciách umiestňuje zvery do nečakaných súvislostí. Raz medveď rieši „papierovačky“ za kancelárskym stolom, inokedy veľryba slúži namiesto veľkého balóna držiaceho kôš s cestujúcimi.
Surrealistické kombinácie však využíva aj pri grafikách s ľudskými postavičkami. A tak môžeme napríklad vidieť muža s vysokým klobúkom na velocipéde, ktorý má namiesto kolesa gramofónovú platňu.
Dobre však fungujú aj všakovaké fantazijné kreatúry. Mesiac s nanukom zapichnutým v oku je jasným odkazom na prvý sci-fi film vôbec, Cestu na Mesiac z roku 1902 od Georga Mélièsa.
Inšpirácia poetikou tohto legendárneho filmára a kúzelníka a jeho priamych nasledovateľov, českého režiséra
Karla Zemana a japonského
Hayaa Miyazakiho, je z Ericových prác citeľná. Ak však už spomíname všetkých pánov umelcov, tak neradno opomenúť, že základom tejto reťaze inšpirovania sa ostáva spisovateľ – vizionár Jules Verne. Každý je niekým, niečím ovplyvnený. Ide to posunúť predmet obdivu troška inde. Eric tiež s nadhľadom reaguje na dobu, v ktorej žije, inak by sa na jednej grafike neobjavil vedľa hyeny populárny nápis „internetovej generácie“ LOL.
Tričko je najlepšou voľbou, ako dostať svoju tvorbu hneď medzi čo najviac ľudí, ako vizuálne predviesť svoju fantáziu. Eric pochopil, že dizajn, ktorý má rýchlo zarezonovať u náhodného diváka, musí v sebe niesť niečo prekvapivé alebo humorné, a tiež musí byť hneď čitateľný – pochopiteľný.
Aj v roku 2014 je ceruzka a papier stále najrýchlejší a najintuitívnejší spôsob, ako zhmotniť myšlienky. Aj vyštudovaný ilustrátor Eric stále pracuje s týmto tradičným „náradím“. Následne svoje kresby skenuje a vloží do Photoshopu, kde sú čistené, upravované a kolorované.
Erica ilustrácie popri stálom zamestnaní začali živiť najprv práve vďaka tričkám. Na stránke threadless.com, podobnej našej www.tricka.sk, poskytujúcej priestor kreatívnym ľuďom na tvorbu a predaj vlastných tričiek ponúka Eric svoje práce už siedmy rok. Tričká s jeho motívmi patria medzi najobľúbenejšie, a to dokonca tak, že sa objavujú aj na televíznych obrazovkách. Stalo sa tak v úspešných komediálnych seriáloch Späť do školy a Moderná rodina kde ich majú na sebe v jednej z častí hlavné postavy.
V súčasnosti svoje ilustrácie už nielen na tričkách Eric predáva na rôznych tomu sa venujúcich stránkach. Stalo sa to pre neho natoľko výnosným, že premýšľa nad ukončením svojho denného zamestnania. Je to len pár dní, čo Eric dostal zákazku ilustrovať knihu, a to je zrejme posledný impulz na zavesenie povolania vodiča na klinec.
Viac z Ericovej tvorby nájdete aj na tejto stránke:
http://www.krop.com/opifan64/
Zdroj:
blog.redbubble.com
threadless.com